Musharraf Farmhouse allegation proved false

Sunday, June 21, 2009
According to recent stories in your paper regarding Chak Shahzad farmhouses, a list of 34 persons charged with some sort of default or wrong tariff has been released by IESCO. Former president Pervez Musharraf’s name is conspicuous by its absence from this list. What happened to the ‘unearthing’ of a scandal about the former president’s farmhouse that was given extensive coverage in your columns? There were stories about free transformers, wrong tariffs and the most laughable of all, the installation of FATA meter at the ex-president’s farmhouse. All these allegations of your reporter seemed nothing more than his fantastical opinions portrayed as facts as not a single allegation in this series of stories has held ground. When one allegation is refuted, your ‘investigative’ journalist, instead of defending the first one, as someone who has done his research should be able to do, cooks up another allegation which is proved wrong the next day. Is this the understanding of investigative journalism of The News?

It is expected of the largest media group in Pakistan to at least be able to differentiate between hearsay journalism and investigative journalism.

Hammad Husain

Architect of Pervez Musharraf’s farmhouse, Chak Shahzad,

Islamabad
source : http://thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=184179

Advertisements

One thought on “Musharraf Farmhouse allegation proved false

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s